C C C C A+ A A- X

Общински съвет Шумен открива процедура за избор на съдебни заседатели към Шуменския окръжен съд за мандат 2019 – 2022 година.

Дата на публикуване 29 юни 2018 Последна редакция 18 април 2019 Новини Отпечатай

Кандидатите за съдебни заседатели следва да отговарят на следните изисквания:

 

  1. Да са дееспособни български граждани;
  2. Да са на възраст от 21 до 68 години;
  3. Да имат настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатстват;
  4. Да имат завършено най-малко средно образование;
  5. Да не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
  6. Да не страдат от психични заболявания;
  7. Да не са съдебни заседатели в друг съд или, ако са такива, да декларират пред Общински съвет Шумен, че, ако бъдат избрани, ще подадат молба за напускане в съда, в който мандатът им все още не е изтекъл до датата на полагане на клетва пред Шуменския окръжен съд;–
  8. Да не са общински съветници от съдебния район, за който са избрани;
  9. Да не участват в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
  10. Да не работят в съд, прокуратура, следствени органи, Министерство на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който са избрани;
  11. Да не са били съдебни заседатели за повече от два последователни мандата към Шуменския окръжен съд.

 

Документи, които следва да подадат кандидатите за съдебни заседатели до Общински съвет Шумен:

 

  1. Молба свободен текст, в която задължително трябва да бъдат вписани телефонен номер за обратна връзка, както и мейл на кандидата;
  2. Подробна автобиография, подписана от кандидата;
  3. Нотариално заверено копие от дипломата за завършено образование;
  4. Медицинско удостоверение за това, че кандидатът не страда от психическо заболяване;
  5. Две препоръки и данни за контакт с двете лица, които са направили препоръките, към които общинските съветници да се обръщат за допълнителна информация по препоръките;
  6. Мотивационно писмо;
  7. Писмено съгласие;
  8. Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67 ал. 3 от Закона за съдебната власт;
  9. Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 година. Срок за подаване на документите от кандидатите за съдебни заседатели: от 1 юни 2018 година до 20 юни 2018 година включително на гише № 3 в сградата на Община Шумен. Комисията за избор на съдебни заседатели ще проведе изслушване на кандидатите в публично заседание на 12-ти и 13-ти юли 2018 година, като за него ще бъдат уведомени всички кандидати. Проф. д.т.н. инж. Борислав Беджев

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация